Jak działamy? Jak działa Votum RL?

 

 

Jak mogę się z wami skontaktować?

Skoro trafiłeś już na naszą stronę i oglądasz to wideo, to w bardzo wielu miejscach masz taki przycisk „Skontaktuj się”, możesz wypełnić formularz, który do nas przyjdzie. Możesz również bezpośrednio zadzwonić, wybierając osobę, z którą chcesz porozmawiać. To mogę być ja, to może być Rafał. Jeżeli wnikliwie obejrzysz naszą stronę, to zobaczysz, że każdy z nas specjalizuje się w trochę innym portfelu kredytów frankowych: ja we frankowieniach, a Rafał w unieważnieniach. Na naszej stronie jest zakładka czy też miejsce, gdzie możesz sprawdzić, co jest bardziej prawdopodobne w przypadku banku, z którym podpisałeś umowę. Dlatego albo możesz wybrać jednego z nas, a jeżeli przypadkiem trafisz do mnie, a Twoja umowa jednak będzie do unieważnienia, czyli tak naprawdę to Rafał powinien Cię obsługiwać, to sprawa zostanie przekazana. Tak czy owak, najlepiej do nas napisać albo zadzwonić, a my niezwłocznie się z Tobą skontaktujemy.

Co się dzieje w sytuacji, kiedy mieszkamy daleko od siebie? Czy mamy jakieś możliwości kontaktu, które pozwolą nam szybko zająć się sprawą, a nie narażać się na jakieś długie podróże?

To świetne pytanie. Przecież jesteś teraz na naszej stronie internetowej. Żyjemy w XXI w. i dzisiaj tak naprawdę odległości nie stanowią już dużego problemu. Tak jak oglądasz nasze wideo, tak spotkamy się z Tobą na telekonferencji, gdzie będziemy mogli się widzieć w takim specjalnie szyfrowanym pokoju i porozmawiać twarzą w twarz o Twojej sprawie, tak naprawdę nie wychodząc z domu. To bardzo ułatwi nam to, żeby nasze spotkanie odbyło się w bardzo szybkim czasie i minimalnym wysiłkiem z Twojej strony. Nam również będzie pewnie dużo łatwiej wybrać termin dogodny i dla Ciebie, i dla nas, dlatego że klientów jest bardzo dużo. Więc najprawdopodobniej zobaczymy się on- line. Jeżeli okaże się, że jesteś naszym sąsiadem albo mieszkamy stosunkowo blisko od siebie, to oczywiście możemy spotkać się twarzą w twarz. Niemniej jednak preferowany kontakt to taki, kiedy zobaczymy się właśnie za pośrednictwem łączy internetowych.

OK, ale w trakcie tej rozmowy będziemy rozmawiać o mojej sprawie. Jak to będzie dalej wyglądało i co nastąpi?

Kiedy podejmiesz z nami pierwszy kontakt, to zapewne poprosimy Cię, żebyś zeskanował umowę kredytową, którą podpisałeś, oczywiście po tym, jak udzielisz nam zgody, żebyśmy mogli ją obejrzeć, dlatego że przepisy RODO proszą nas czy też wskazują taką procedurę, w której musisz zgodzić się na to, żebyśmy mogli mieć wgląd do Twojej umowy. Zakładam, że skoro chcesz, żebyśmy dokonali analizy Twojej umowy, to taką zgodę wyrazisz. Wobec tego, jak już prześlesz nam taką umowę do analizy, to my się nią zajmiemy, przeczytamy ją bardzo wnikliwie, policzymy kwoty, a mówiąc najprościej – Twoje roszczenia. Zobaczymy, co z tej umowy można uzyskać dla Ciebie. I na takim spotkaniu będziemy już rozmawiać bardzo konkretnie na temat tego, co możemy zrobić, operując konkretnymi cyframi. Dlatego że jeżeli chcemy coś robić z kredytem frankowym, to tak naprawdę nie dla idei, tylko dlatego, żebyś miał konkretne korzyści.

A jak już będziemy chcieli zawrzeć z Wami taką umowę, to jak to się odbywa?

Oczywiście po tym, jak porozmawiamy, i powiemy Ci, co możesz tak naprawdę uzyskać w sądzie, to przedstawimy Ci również ofertę, w jaki sposób to zrobić, bo to, że wiemy, jak się chleb piecze, nie znaczy, że go zjemy. W związku z powyższym po przeanalizowaniu Twojej umowy dostaniesz bardzo konkretną ofertę tego, jak my możemy zabezpieczyć Twoje interesy i jak my pracujemy. I to będzie oferta cenowa, bardzo konkretna. Na tym spotkaniu omówimy umowę, którą podpisujemy z klientami, taką umowę kompleksowej obsługi sprawy bankowej, i powiemy Ci, co ona Tobie gwarantuje. Taką umowę podpisujemy również zdalnie, to znaczy ja lub Rafał przygotujemy ją dla ciebie, otrzymasz ją kurierem, będziesz mógł ją samodzielnie wydrukować w domu. I po podpisaniu jej i skompletowaniu dokumentów ona trafi do nas i sprawa zostanie zarejestrowana przez spółkę Votum Robin Lawyers. Następnie trafi do odpowiedniego pełnomocnika, czyli zostanie Ci przydzielony odpowiedni pełnomocnik.

I z nim będę się później kontaktować.

Tak, będziesz się z nim kontaktować. Tak na dobrą sprawę w tym momencie rozpoczyna się procedowanie Twojej sprawy. Oczywiście podpisanie takiej umowy wiąże się z poniesieniem przez Ciebie już pewnych kosztów, czyli z opłatą wstępną. I tutaj musisz wiedzieć, że masz pewną gwarancję, bo Ty przecież prześlesz nam do obejrzenia swoją umowę. Natomiast są pewne czynniki, które mogłyby sprawić, że Twoja umowa nie będzie mogła być procedowana, bo być może są jakieś dokumenty, których zapomniałeś nam dosłać, albo które posiada bank. I po tym, jak podpiszesz taką umowę, to całe konsylium, kilka osób, które specjalizuje się w umowach zawieranych przez Twój bank, pochyli się nad kompletem dokumentów i oceni, jakie są Twoje szanse w postępowaniu sądowym. I jeżeli okaże się, że Twoja sprawa jest w pewien sposób wątpliwa czy nie mamy pewności co do zasadności pójścia do sądu, wtedy rozwiążemy podpisaną z Tobą umowę i dostaniesz stuprocentowy zwrot kosztów, które poniosłeś jako opłatę wstępną.

Czyli mam taką właśnie gwarancję, że albo pójdziemy do sądu z moją sprawą, albo nie poniosę kosztów, jeśli okaże się, że ta sprawa na dzień dzisiejszy nie jest możliwa do tego, żeby można ją było wygrać.

Dokładnie tak. Otrzymasz od nas rekomendację: powiemy Ci np.: „Warto zaczekać”, albo: „Niestety, twoja sprawa nie wysyca pewnych cech, które rekomendują do pójścia do sądu”.

To bardzo dobrze, bo mamy wtedy pewność, że nie stanie się tak, że pojawi się jakiś problem i pieniądze przepadną.

Nie, tak się nie stanie. Zależy nam na tym, żeby nasi klienci wygrywali swoje sprawy z sądach. Zresztą tak po prostu działamy.

Właśnie, co z tym sądem. Idziemy do sądu i co?

Po podpisaniu umowy, po tym, jak przeanalizujemy dokumenty, wyliczymy Twoje roszczenia bardzo dokładnie, co do grosza, bo ta wstępna analiza jest oczywiście szacunkowa. I przygotujemy pewnie pozew sądowy. Oczywiście procedura jest trochę dłuższa. W uzasadnionych przypadkach prowadzimy postępowanie ugodowe, w innych – zapytanie do rzecznika. Niemniej jednak to są sprawy bardzo detaliczne. Natomiast cały finał prowadzi do tego, że trafimy do sądu, złożymy w Twoim imieniu pozew, oczywiście za Twoją zgodą.

Przez cały okres obowiązywania umowy, przez cały okres, w którym będziemy Cię reprezentować, będziesz miał dostęp do panelu klienta i będziesz mógł sobie na bieżąco sprawdzać, co się dzieje w Twojej sprawie. To znaczy w każdej rozmowie, która będzie z Tobą przeprowadzona, wszystkie nasze działania będą ujęte i zapisane. Oprócz tego, pamiętaj: ja jako Twój opiekun i osoba, która wprowadza Cię do firmy, również będę mogła pomagać i ułatwiać. Czyli jeżeli będziesz miał jakieś wątpliwości po rozmowie z prawnikiem, to zawsze możesz się do mnie zwrócić i ja będę dla Ciebie. Jeśli chodzi o samo postępowanie, to musisz liczyć się z tym, że zapewne będziemy w dwóch instancjach – w I instancji i w II instancji. Dlatego że nawet jeśli nasze rozstrzygnięcie będzie pozytywne – tak zakładamy w I instancji – to praktyka pokazuje, że banki składają odwołanie od wyroku.

Chcą trochę czasu jeszcze uzyskać.

Dokładnie. Niemniej jednak nasza współpraca zakończy się wtedy, kiedy Ty będziesz szczęśliwym posiadaczem gotówki na koncie, bo uzyskasz roszczenie, po które poszedłeś do sądu, oraz wtedy, kiedy Twoja umowa zostanie unieważniona, jeśli będzie taki Twój typ umowy.

Pamiętaj, że przez cały czas objęcia Ciebie tą umową, kiedy ona będzie obowiązywała, będziesz objęty również naszą opieką – my będziemy Twoim przedmurzem w rozmowach z bankiem i będziemy Ci w tym towarzyszyć.